Mamma’s met een bedrijf

Mamma’s met een eigen bedrijf hebben dikwijls te kampen met een imagoprobleem. Vaak worden ze afgeschilderd als luxepaardjes. Terecht? Dat valt nog maar te bezien. Nog nauwelijks is er onderzoek gedaan naar het imago bedrijven die gerund worden door moeders, toch zijn er wel speculaties over het beeld dat deze bedrijven hebben. Het feit dat de vrouwen naast hun werk ook moederen wordt niet door iedereen gewaardeerd. Het flexibel indelen van de tijd wordt gezien als gedrag voor luxepaardjes. Dat deze mamma’s dikwijls nog tot ’s avonds elf uur aan het werk zijn, wordt voor het gemak maar even vergeten. Verder kan ook de aanwezigheid van de kinderen leiden tot een imagoprobleem.

Sommige zakelijke relaties kunnen zich storen wanneer zij aan de telefoon met een kinderstemmetje te woord worden gestaan. Zij willen niet met het privé leven van de moeders geconfronteerd worden.

bron: www.jobtrack.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.